Hoe gebruik je de Trainin-app voor je zwemlessen?
Bij SwimCare maken we gebruik van de Trainin-app om je zwemlessen en betalingen eenvoudiger te beheren. Met deze app kun je je gemakkelijk inschrijven voor lessen, betalingen doen, je aanwezigheden beheren, en meer. In deze blog leggen we stap voor stap uit hoe je de Trainin-app kunt gebruiken, zodat je altijd op de hoogte bent van je resterende zwembeurten en je agenda/planning.
Wij gebruiken Trainin als software systeem, voor onze boekingen, ledenadministratie, facturatie en bedrijfspagina voor onze lessen.
Stap 1: Maak een account aan
- Open de webpagina les.swimcare.be en klik op ‘Aanmelden’.
- Vul je persoonlijke gegevens in, zoals je naam, e-mailadres en wachtwoord.
- Bevestig je account via de e-mail die je ontvangt.
Stap 2: Inloggen bij SwimCare Trainin-app
- Zodra je bent geregistreerd, kun je inloggen op de webpagina les.swimcare.be.
- Hier kan je je persoonlijke gegevens beheren en aanpassen.
- In de shop kan je een product aankopen die bij je past (groepslessen, privélessen, video analyse, beurtenkaart of abonnement, ...).
Stap 3: Installeer de Trainin-app
De Trainin-app is geen app die je via de App Store of Play Store kan downloaden, maar is een web gebaseerde applicatie die je kan installeren op je telefoon. Hiervan krijg je een melding als je ingelogd bent op de trainin webpagina om te installeren.
Bij het openen van de web applicatie op een smartphone of mobiel toestel krijg je een melding om de applicatie te installeren als app. Dit kan je doen door de web applicatie op het beginscherm te plaatsen. Hierbij krijg je een icoontje op je telefoon die gemakkelijk de Trainin pagina weergeeft als app zonder dat je de browser nog moet gebruiken en deze is ook beschikbaar als icoontje op je telefoon.
Als je de web applicatie hebt geïnstalleerd is het heel gemakkelijk in gebruik om je in/uit te schrijven voor de lessen, betalingen te doen of het aantal resterende credits te bekijken. Je kan via de app ook berichten sturen naar trainers.
Stap 4: Inschrijven voor lessen
- Bekijk het overzicht van beschikbare lessen in de app via planning.
- Klik op een les om je in te schrijven. Je ontvangt direct een bevestiging van je inschrijving in de app en via mail.
Stap 5: Betalingen doen via de app
- Je kunt je betalingen eenvoudig regelen via de app.
- Selecteer de les, product of het abonnement dat je wilt betalen en kies een van de beschikbare betaalmethoden.
- Zodra je betaling is verwerkt, krijg je een melding dat je inschrijving voltooid is.
- Na de betaling krijg je ook automatisch via mail een factuur.
Stap 6: Agenda en lessen beheren
- Op de Home pagina zie je al je ingeschreven/aankomende lessen in een duidelijk overzicht.
- Je kunt je aanwezigheden beheren door je aan te melden of af te melden voor specifieke lessen.
- Na inschrijving krijg je ook nog een bevestiging via mail.
Stap 7: Persoonlijke voorkeuren instellen
Stel je voorkeuren in voor meldingen, zodat je bijvoorbeeld herinneringen ontvangt voor je lessen of notificaties over betalingen.
Veelgestelde vragen:
1. Wat moet ik doen als ik een les moet annuleren?
Je kunt dit rechtstreeks via de app doen. Ga naar de les in je agenda en klik op ‘Afmelden’.
2. Kan ik mijn beurtenkaart of abonnement verlengen via de app?
Ja, dit kan! Je ontvangt een melding wanneer je beurten bijna op zijn, en je kunt direct in de app verlengen.
Heb je nog vragen?
Als je nog vragen hebt over het gebruik van de Trainin-app, neem dan gerust contact met ons op via kristof@swimcare.be. We helpen je graag verder!
Wij gebruiken Trainin als software systeem, voor onze boekingen, ledenadministratie, facturatie en bedrijfspagina voor onze lessen.